گرایش بسیار و روز افزون در خصوص نابهنجاری‌ها و اختلالات بد شکلی بدنی(BDD) باعث ایجاد ارزیابی‌ها و مطالعات بسیار شده است این پژوهش پیرامون مفاهیم اختلال و رشد و پیشبرد و ابزارهای ارزیابی و نتایج عملکردها مطالعاتی را انجام داده است و در آن به مقایسه شدت بدشکلی هراس بدن بین دانش آموزان پسر و دختر دبیرستان ناحیه چهار مشهد براساس متغیرهای جنس، سن،
دسته بندی آمار
بازدید ها 128
فرمت فایل docx
حجم فایل 5031 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
پایان نامه آمار اختلالات بدنی در بین دانش آموزان دختر و پسر

فروشنده فایل

کد کاربری 544
کاربر
 
 

چکیده

گرایش بسیار و روز افزون در خصوص نابهنجاری‌ها و اختلالات بد شکلی بدنی(BDD) باعث ایجاد ارزیابی‌ها و مطالعات بسیار شده است.

این پژوهش پیرامون مفاهیم اختلال و رشد و پیشبرد و ابزارهای ارزیابی و نتایج عملکردها مطالعاتی را انجام داده است و در آن به مقایسه شدت بدشکلی هراس بدن بین دانش آموزان پسر و دختر دبیرستان ناحیه چهار مشهد براساس متغیرهای جنس، سن، وزن، پایه تحصیلی، رشته تحصیلی، آخرین معدل تحصیلی، تحصیلات پدر، تحصیلات مادر، تعداد اعضای خانواده چندمین فرزند و تعداد برادر و خواهر پرداخته‌ایم.

روش تحقیق در مطالعة توصیفی و روش نمونه گیری در دسترس می‌باشد. جامعة آماری را 260 نفر که 130 نفر دانش آموزان دختر و 130 نفر دانش آموزان پسر دبیرستانی تشکیل داده‌اند.

ابزار پژوهش پرسشنامه بدشکلی بدنی و چاقی که دارای 33 آیتم می‌باشد 19 سؤال ابتدائی در مورد اختلال دیس فیک و‌14 سؤال بعدی‌در مورد اختلال چاقی در پژوهش استفاده شده است .

تجزیه و تحلیل داده‌ها به وسیلة نرم‌افزار spss انجام شده است و نتیجة پژوهش این بود که این روش تحقیق توصیفی (غیرآزمایشی) می‌باشد و روش آماری به صورت تصادفی از طریق نمونه‌گیری در دسترس می‌باشد.

 

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات
1-1 مقدمه
1-2 طرح مسئله و اهمیت آن
1-3 اهمیت موضوع پژوهش
1-4 اهداف تحقیق
هدف فرعی
1-5تدوین فرضیة تحقیق
فرضیة اصلی: بین دانش‌آموزان دختر و پسر دبیرستانی از نظر بدشکلی بدنی تفاوت معنی‌داری وجود دارد
فرضیات فرعی
1-6 سوالهای تحقیق
1-7 تعاریف نظری و عملیاتی واژه‌ها
فصل دوم: پیشینه یا ادبیات
2-1 اختلالات شبه جسمی در DSMIV
2-4 اختلال بدریختی بدن
A- اختلال جسمانی کردن
وجود یک یا دو
برخی از عوامل پویائی مشابه افسردگی
B- اختلال شبه جسمی نامتمایز
C- اختلال تبدیلی
D- اختلال درد
3- همه‌گیرشناسی
E- خود بیمار انگاری
1-تعریف. ترس یا باور بیمارگونه از مبتلا بودن به یک بیماری جدی در حالیکه چنین چیزی وجود ندارد
2-تشخیص، علائم و نشانه‌ها
3-همه گیر شناسی
69-روان پویائی
7-تشخیص افتراقی
9-درمان
F-اختلال بدریختی بدن
انواع هذیانی و غیر هذیانی اختلال بدشکلی بدنی
بدشکلی بدنی به عنوان یک عامل متغییر «وسواسی جبری» (OCD)
*بدشکلی بدنی و اختلالات خوردن به عنوان عوامل متغیر یک اختلال تصویر بدن
*بدشکلی بدنی به عنوان یک اختلال روان تنی
2-5 – همه‌گیر شناسی
سبب شناسی
ویژگی‌های بالینی
تشخیص افتراقی
سیر و پیش آگهی
درمان
اجزاء درمان
(شیوه‌های درمانی اضافی)
فصل سوم: روش پژوهش
3-1 طرح پژوهش
3-2 جامعه و نمونه آماری
3-3 ابزار پژوهش
3-4 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها
فصل پنجم: نتایج بحث و پیشنهاد
5-1 مقدمه
5-2 بحث و نتیجه گیری و تحلیل فرضیه‎ها
5-3 پیشنهادات
فهرست منابع

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول: کلیات

1-1 مقدمه

1-2 طرح مسئله و اهمیت آن

1-3 اهمیت موضوع پژوهش

1-4 اهداف تحقیق

هدف فرعی

1-5تدوین فرضیة تحقیق

فرضیة اصلی: بین دانش‌آموزان دختر و پسر دبیرستانی از نظر بدشکلی بدنی تفاوت معنی‌داری وجود دارد

فرضیات فرعی

1-6 سوالهای تحقیق

1-7 تعاریف نظری و عملیاتی واژه‌ها

فصل دوم: پیشینه یا ادبیات

2-1 اختلالات شبه جسمی در DSMIV

2-4 اختلال بدریختی بدن

A- اختلال جسمانی کردن

وجود یک یا دو

برخی از عوامل پویائی مشابه افسردگی

B- اختلال شبه جسمی نامتمایز

C- اختلال تبدیلی

D- اختلال درد

3- همه‌گیرشناسی

E- خود بیمار انگاری

1-تعریف. ترس یا باور بیمارگونه از مبتلا بودن به یک بیماری جدی در حالیکه چنین چیزی وجود ندارد

2-تشخیص، علائم و نشانه‌ها

3-همه گیر شناسی

69-روان پویائی

7-تشخیص افتراقی

9-درمان

F-اختلال بدریختی بدن

انواع هذیانی و غیر هذیانی اختلال بدشکلی بدنی

بدشکلی بدنی به عنوان یک عامل متغییر «وسواسی جبری» (OCD)

*بدشکلی بدنی و اختلالات خوردن به عنوان عوامل متغیر یک اختلال تصویر بدن

*بدشکلی بدنی به عنوان یک اختلال روان تنی

2-5 – همه‌گیر شناسی

سبب شناسی

ویژگی‌های بالینی

تشخیص افتراقی

سیر و پیش آگهی

درمان

اجزاء درمان

(شیوه‌های درمانی اضافی)

فصل سوم: روش پژوهش

3-1 طرح پژوهش

3-2 جامعه و نمونه آماری

3-3 ابزار پژوهش

3-4 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

فصل پنجم: نتایج بحث و پیشنهاد

5-1 مقدمه

5-2 بحث و نتیجه گیری و تحلیل فرضیه‎ها

5-3 پیشنهادات

فهرست منابع